Od października trwają prace związane z realizacją zadania pn. Poprawa efektywności energetycznej poprzez kompleksową termomodernizację budynków użyteczności publicznej w miejscowości Świecie nad Osą.

Inwestycja polega na kompleksowej termomodernizacji budynków: Urzędu Gminy Świecie nad Osą, Ochotniczej Straży Pożarnej w Świeciu nad Osą, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Świeciu
nad Osą, Zespołu Szkół i Placówek Nr 1 w Świeciu nad Osą.

Obecnie w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Świeciu nad Osą wykonano już ponad 90% zaplanowanych prac. Została wymieniona stolarka okienna oraz drzwiowa zewnętrzna, przeprowadzono prace termomodernizacyjne dachu i ścian zewnętrznych, wymieniono instalację elektryczną, oświetleniową oraz c.o. zainstalowano pompę ciepła, a także instalację fotowoltaiczną.

Równocześnie trwają prace związane z wymianą konstrukcji dachu w budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

W grudniu br. rozpoczęto prace termomodernizacyjne budynku Urzędu Gminy powiązane z generalnym remontem obiektu. Obecnie trwają prace rozbiórkowe oraz prace związane z dociepleniem ścian zewnętrznych.

Całkowita wartość robót budowlanych wynosi 7 006 469,27 zł.

Zadanie pn. Poprawa efektywności energetycznej poprzez kompleksową termomodernizację budynków użyteczności publicznej w miejscowości Świecie nad Osą jest współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działania 3.3 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym
i mieszkaniowym, Schemat: Modernizacja energetyczna budynków publicznych w ramach polityki terytorialnej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020.    

Gmina Świecie nad Osą otrzyma dofinansowanie w wysokości 2 997 400,92 zł.

 

 

Film promujący przedsiębiorczość z terenu LGD "Vistula - Terra Culmensis"

https://www.youtube.com/watch?v=KvVJVSIN3YE&feature=youtu.be

-- 

e-Akta oraz inne zmiany w dokumentacji pracowniczej

Elektroniczna postać przechowywania dokumentów, skrócenie z 50 do 10 lat okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej

Jesteś pracodawcą i chciałbyś uniknąć uciążliwości związanych z prowadzeniem papierowej dokumentacji pracowniczej? Od 1 stycznia 2019 r. wejdą w życie przepisy, które wprowadzą wiele ułatwień dotyczących akt pracowniczych.

e-Akta przechowywanie dokumentacji pracowniczej w formie elektronicznej

Zmiany przepisów dają pracodawcy możliwość wyboru postaci przechowywania dokumentacji pracowniczej (obecnie obowiązkowa jest papierowa postać). Pracodawca sam będzie decydował, czy chce archiwizować dokumenty w postaci papierowej, czy elektronicznej. Będzie można zamienić dotychczasową dokumentację papierową na elektroniczną.

Zobacz więcej

Skrócenie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej do 10 lat

Obecnie pracodawcy mają obowiązek przechowywania przez 50 lat dokumentacji pracowniczej. Nowe przepisy skracają okres obowiązkowego przechowywania dokumentacji nowych pracowników z 50 lat do 10-ciu. Ułatwienie to dotyczy akt pracowników zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r.

Dzięki nowym przepisom będzie można również skrócić okres przechowywania dokumentów pracowniczych osób zatrudnionych w latach 1999 - 2018. Warunkiem skrócenia okresu przechowywania będzie złożenie przez pracodawcę do ZUS:

  • oświadczenia o zamiarze przekazania raportów informacyjnych za wszystkich pracowników i zleceniobiorców, których zatrudnił w latach 1999 – 2018 oraz
  • raportów informacyjnych za wszystkich pracowników i zleceniobiorców, których zatrudnił w latach 1999 – 2018.

Dokumentacja pracowników zatrudnionych przed 1 stycznia 1999 r. będzie przechowywana na dotychczasowych zasadach, czyli 50 lat.

Zobacz:

Inne zmiany

Od 1 stycznia 2019 roku pracodawca będzie przekazywał do ZUS:

  • imienny raport miesięczny (ZUS RPA) z danymi o przychodach ubezpieczonego i wykonywaniu pracy nauczycielskiej (będzie wysyłany w określonych okolicznościach)
  • po zakończeniu stosunku pracy, formularz wyrejestrowania (ZUS ZWUA) rozszerzony o datę, tryb rozwiązania stosunku pracy, podstawę prawną rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy lub stosunku służbowego oraz informację z czyjej inicjatywy stosunek pracy został rozwiązany.

Dodatkowe informacje

Od stycznia 2019 roku zmienią się również zasady dotyczące wypłaty wynagrodzenia pracownikom. Podstawową formą będzie wpłata na konto pracownika.

Zobacz szczegółowe informacje: